Forum neurologiczne » Choroby kręgosłupa » Zniesiona lordoza i wielopoziomowa dehydratacja krążków szyjnych

Zniesiona lordoza i wielopoziomowa dehydratacja krążków szyjnych

Witam!
Mam 42 lata, od miesiąca bardzo boli mnie lewa ręka, drętwieje i nie mam czucia w trzech palcach. Boli także kręgosłup w okolicach szyi. Prowadzę aktywny tryb życia. Dużo ćwiczę - jestem nauczycielem tańca. Zrobiłam badanie MR i wynik jest następujący:

Lordoza szyjna zniesiona z kyfotycznym ustawieniem kręgosłupa. Wielopoziomowa różnego stopnia dehydratacja krążków m-k z wielopoziomowym obniżeniem ich wysokości.
Na poziomie C2/C3 uogólniono lewoboczna tylna protruzja krążka m-k modelująca worek oponowy po stronie lewej.
Na poziomie C3/C4 uogólniona tylna protruzja krążka m-k modelująca więzadło podłużne tylne i worek oponowy ze spłyceniem rezerwy płynowej podpajęczynówkowej, niewielkie obustronne przewężenie otworów m-k.
Na poziomie C4/C5 uogólniona tylna protruzja krążka m-k modelująca więzadło podłużne tylne i worek oponowy ze spłyceniem rezerwy płynowej podpajęczynówkowej, obustronne przewężenie otworów m-k z przewagą po stronie lewej, modeloowanie lewego korzenia nerwowego na tym poziomie.
Na poziomie C5/C6 i C6/C7 uogólniona tylna protruzja krążka m-k modelująca więzadło podłużne tylne i worek oponowy ze spłyceniem rezerwy płynowej podpajęczynówkowej, obustronne znaczne przewężenie otworów m-k na obu poziomach.
Wysokość i sygnał trzonów kręgowych zachowane.
Pogranicze czaszkowo szyjne i rdzeń kręgowy bez zmian ogniskowych.
Tkanki przykręgosłupowe prawidłowe.
Bardzo proszę o wyjaśnienie mi, czy przy tym wyniku konieczna jest operacja?
Z góry dziękuję za odpowiedź.

Ewa 2010-08-29, 22:00