Forum neurologiczne » Padaczka (epilepsja) » Znieczulenie stomatologiczne u pacjentów z padaczką

Znieczulenie stomatologiczne u pacjentów z padaczką

Witam serdecznie. Jestem studentem stomatologii i ostatnio na zajęciach z chirurgii padło pytanie, dlaczego u pacjentów z padaczką nie można stosować znieczulenia ze środkiem obkurczającym naczynia. Szukałem gdzie mogłem, ale nic nie znalazłem, pytałem również na oddziale anestezjologicznym fachowców* nie byli mi w stanie odpowiedzieć jednoznacznie. Proszę wię, jeżeli ktoś zna odpowiedź, to niech napisze. Logicznie rzecz ujmując - ja nie widzę związku, jeżeli miałbym wykonać znieczulenie u chorego z epilepsją, to właśnie ze srodkiem zwężającym naczynia, mniej sie wtedy wchłania i w dłuższym czasie środek znieczulający, no chyba że to właśnie adrenalina może spowodować zaburzenia w układzie dopaminergicznym?... Bardzo prosze rzetelnych ludzi o pomoc.
Z wyrazami szacunku.

Adam 2011-01-15, 21:18

Mam podobny problem, ale ja skonczylem stomatologie. We wszystkich podrecznikach z zakresu chirurgii szczekowej czy stomatologicznej mozna znalezc inf.o tym ze padaczka jest przeciwskazaniem do srodkow z NA. Ale to chyba troche na wyrost. Na zajeciach z neurologii pytalem (ok4 lata temu) o wplyw srodkow obkurczajacych na atak padaczki i pan doktor odpowiedzial, ze nie ma zadnego wplywu, a nawet sa robione badania (wtedy byly...) ktorych wyniki wskazuja ze adrenalina i pochodne zmniejszaja prawdopodobienstwo ataku. JEsli znalazlbys jakies materialy to daj znac.

P. 2012-01-18, 16:02

Od 22 lat choruję na padaczkę i od wielu lat lekarz stomatolog przed przystąpieniem do leczenia zęba podaje mi środek znieczulający. Nic się nigdy nie działo, oby tak dalej. Muszę zaznaczyć, że jestem stałą pacjentką gabinetu stomatologicznego. W moim wieku jest radość mieć wszystkie swoje zęby. Pozdrawiam Alicja

alicja 2012-01-18, 21:22